Aloha ahiahi / Aloha kakahiaka - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu Aloha ahiahi / Aloha kakahiaka - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu

Aloha ahiahi / Aloha kakahiaka

Door: Shari

Blijf op de hoogte en volg Shari

02 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag 28 november was de dag van mijn vertrek naar Honolulu, Hawaii. Om 09.00 uur moest je uitchecken en ervoor moest ik nog de allerlaaste spulletjes in het koffer leggen, die ik die ochtend nog nodig had gehad. Aangezien ik het beddengoed dat ik had meegenomen in Tarrytown zou achterlaten, moest ik dat nog ik zakken doen en op de gang zetten. Ook de lakens, handdoeken en deken die ik van EF had gekregen moest ik op de gang deponeren. Hier was ik nog mee bezig, toen iemand van EF aankwam om mijn kamer even te inspecteren en me uit te checken. Iets na negen uur trok ik dan de laatste keer de deur van kamer 107 achter me dicht. Met alle koffers ben ik toen richting de centrale hal gelopen en toen moest ik nog een uurtje wachten voordat ik zou worden opgehaald door de taxi. Ik heb even mijn croissantje gegeten en wat erbij gedronken en nog even wat zitten lezen. Iets voor 10.15 uur kwam mijn taxi aan. Het was een mini-limo, een auto met een achterbank, maar die is een stuk verder naar achteren geplaatst zodat je gewoon languit kunt gaan zitten/liggen met je benen gestrekt. En ik kon de radio regelen, tijdschriften uitzoeken en er waren zakdoekjes.
Nadat de chauffeur alle bagage had ingeladen konden we vertrekken. Na een rondje over de campus (vanwege eenrichtingsverkeer) zijn we richting de George Washington Bridge vertrokken om daar de staat New York te verlaten en naar New Jersey te gaan.
Na ongeveer een uurtje kwam ik aan op de luchthaven. Er kwam meteen een man van Continental naar me toe, die me ging inchecken (buiten in de express check-in). Hij vroeg of ik al voor mijn koffers betaald had (dat is sinds november verplicht) en ik zei dat ik niet wist of ik betaald had. Eigenlijk mocht ik ook maar 1 koffer meenemen in plaats van de 2 die ik bij me had, dus daar zou ik ook nog extra voor moeten betalen. Maar voordat ik het wist kwamen al twee labels voor mijn koffers en kreeg ik het vliegticket in mijn handen geduwd. Ik had geluk. Vervolgens ben ik naar binnen gelopen om door de veiligheidscontrole te gaan, precies twee uur voor vertrek. Nadat ik dat achter de rug had ben ik richting de Gate gelopen. Daar heb ik bij een winkeltje nog even wat lekkers en te drinken voor onderweg gekocht en nog iets voor mijn verkoudheid, die heel irritant begon te worden. Toen heb ik nog even met mijn ouders gebeld en daarna ben ik nog even gaan lunchen. Een kwartier later begon het boarden.
Aangezien ik dit keer helemaal achteraan in het vliegtuig zat, mocht ik als een van de eersten instappen. Dit kwam goed uit aangezien er zo genoeg plaats was om mijn trolley op te bergen (omdat Continental de bagage-regels gewijzigd heeft, neemt iedereen meer handbagage mee).
Mijn plaats was achteraan aan het raam (43L). Achter mij waren nog twee rijen gereserveerd voor de crew. De vlucht van New York naar Hawaii zou tien uur duren. Tijdens de vlucht heb ik redelijk veel geslapen dus de tijd ging snel voorbij.
’s Avonds om 19.25 uur plaatselijke tijd (NL: 06.30 uur op zondag 29 november) landde het vliegtuig op Honolulu International Airport. Eenmaal uit het vliegtuig ben ik door het open vliegveld (er zijn namelijk geen ramen vanwege het weer) richting de bagage claim gelopen. Daar stond ook al iemand om mij op te halen. Ik moest nog even op mijn koffers wachten en vervolgens zijn we naar de taxi gelopen en werd ik naar de residentie (Ohia Student Suites) gebracht. De residentie ligt in Honolulu, maar in het stadsdeel Waikiki, waar ook het beroemde strand te vinden is. En dat strand is 3 blocks van mijn residentie.
Eenmaal binnen in de residentie moest ik even wachten tot ik werd opgehaald door de RA. Hij bracht me naar mijn studio op de 3e verdieping van het gebouw. Ik deel de studio nu met Chie, een Japanse van 22 jaar. Ze vertrekt over anderhalve week naar huis en dan zal ik nog maar alleen in de studio wonen. In tegenstelling tot de kamer in New York heeft de studio ook een eigen kitchenette en badkamer.
Eenmaal op de kamer heb ik de dingen die ik direct nodig had nog uitgepakt en nog even gekletst met m’n roommate. Vervolgens was het alweer 23.15 uur en ben ik gaan slapen.

Zondag was mijn eerste hele dag in Hawaii. Ik had besloten om ’s ochtends naar de supermarkt te gaan om inkopen te doen. In de papieren die voor mij klaar lagen op mijn bed stond hoe ik naar de supermarkt kon gaan. Tegenover de residentie was de bushalte, waar ik bus 13 eastbound moest nemen. Vervolgens moest ik uitstappen en nog een klein stukje richting de supermarkt lopen. Eenmaal bij de supermarkt heb ik drinken en van alles voor het ontbijt en avondeten gekocht. Ik ben maar meteen lid geworden van de supermarkt, zodat ik een klantenpas kon krijgen. Hiermee krijg je dan korting op de meeste producten.
Toen ik klaar was ben ik weer terug gelopen naar de bushalte en heb ik dezelfde bus terug genomen naar de residentie. Op een bepaalde plaats wordt het dan de westbound bus. Op een gegeven moment vond de buschauffeur dat het tijd was om pauze te houden, dus zette hij de bus aan de kant en ging zijn lunch eten. Tien minuten later kwam hij terug en gingen we weer verder. Aangekomen bij de residentie heb ik de boodschappen naar mijn kamer gebracht en heb ik me klaargemaakt om naar het strand te gaan. Inmiddels was het alweer middag.
Eerst ben ik richting het Marriott hotel gelopen waar we in 2008 ook waren. Via het hotel ben ik naar het strand gelopen, Waikiki Beach. Eerst heb ik een stukje over het strand gelopen, daarna een stukje door het water en vervolgens ben ik gaan liggen op de strandhanddoek die ik als afscheidscadeautje heb gekregen. Op het strand ontdekte ik ook nog dat ik WiFi connection had via mijn iPhone, dus heb ik nog even mailtjes, krabbels en berichtjes beantwoord. Het weer is hier heerlijk, de zon schijnt en het is constant zo’n 26 graden. Rond 18.00 uur gaat de zon onder, en ik heb meteen de zonsondergang bekeken (amazing). In de avond koelt het ook niet enorm af, dus kun je nog lekker rondlopen of ergens zitten. Maar ik ben terug gegaan naar de residentie om te koken en het gekookte natuurlijk op te eten. Vervolgens ben ik nog in de lobby gaan zitten om even te skypen. In onze studio hebben we ook internetverbinding, maar die kan skype niet aan.

Op maandag had ik weer registration & introduction. Na een snel ontbijtje ben ik naar school gegaan, want om 08.30 uur begon de registration. Deze ligt tegenover de residentie, aan de andere kant van de straat. Hier werd ik meteen ontvangen door de schooldirecteur. We hebben een tijdje gepraat. Toen ik in New York was, had ik hem al gezien. Er was toen een vergadering van alle schooldirecteuren. Vervolgens moest ik naar Flo. Zij had mijn paspoort, Visa en I-20 nodig. Daarna kwamen de resterende nieuwe studenten (6) ook aan en om 09.15 uur begon de introductie. Het praatje was ongeveer hetzelfde als in New York. De school ligt op de 11e verdieping van het Waikiki Trade Center en heeft uitzicht op de zee en de bergen.
Na de introduction kon ik mijn SPIN classes uitkiezen, maar ik moest verschillende keuzes aangeven omdat sommige classes al vol waren of niet in het rooster van het level pasten. Vervolgens hadden we vrij tot 13.00 uur. Samen met Thomas (Zwitserland) ben ik bij Starbucks (zit in hetzelfde gebouw) even iets gaan drinken en daarna ben ik even naar de residentie gegaan om de resterende spullen uit te pakken.
Om 13.00 uur hadden we Waikiki Walking Tour met Nick, die de activiteiten regelt. We zijn naar alle belangrijke plaatsen gelopen (discotheken, café’tjes, restaurantjes, strand, ziekenhuis (ligt in een hotel) en winkels). Vervolgens zijn Thomas en ik nog naar het strand gegaan, totdat het tijd was om onze roosters op te gaan halen.
Hier zit ik natuurlijk weer in level 7 en heb ik General English, iLab, SPIN classes & Culture Series. Als SPIN classes heb ik nu Hawaiiana en Movies & TV. Hawaiiana kun je denk ik vergelijken met New York History. Wat movies & TV precies inhoudt, weet ik niet, maar dat leek me de beste keuze van alle opties. De Culture Series zijn denk ik zoiets als de Lectures in NY, maar dan over de Hawaiiaanse cultuur. Hier in Hawaii heb ik alle lessen achter elkaar, dus of alle lessen in de ochtend, of alle lessen in de middag. Ik denk dat dat wel fijn is, maar dat moet zich natuurlijk nog uitwijzen. Verder duren de lessen even lang als in NY, maar kunnen ze tussen 08.30 en 17.20 uur plaatsvinden.
Terug in de residentie ben ik even gaan slapen en vervolgens gaan koken en eten. Daarna ben ik nog even in de lobby gaan zitten met een aantal andere studenten.


En dan nu de opheldering van de titel (gezien het tijdsverschil wel toepasselijk):
Aloha ahiahi = Good evening
Aloha kakahiaka = Good morning


Mijn adres in HI is:
Shari Meuser
EF International Language School
Waikiki Trade Center, Suite 1100
2255 Kuhio Avenue
Honolulu, HI 96815
USA

  • 02 December 2009 - 07:31

    Jenny :

    Heej..
    Echt leuk om te horen dat je t zo naar je zin hebt daar.. Begin je hier wel al te missen, Haha..
    Probeer n beetje aan ons te denken als je lekker op t strand ligt, wordt hier helaas steeds kouder.

    Xx

  • 02 December 2009 - 10:56

    Rianne:

    Hey meisje!
    Wat leuk om steeds een update van je te lezen!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat alles zo goed verloopt! Vind het echt super stoer van je dat je t zo in je eentje red daar!

    Man ik zou wel met je willen ruilen hoor!!! zon lekker weer en strand! hahaha! tis hier koudddddd! vriest snachts!

    Hier is verder alles goed. Ben alleen sinds eergister geveld door een stevige buikgriep. Leef dus op beschuitjes en slappe thee. maar gelukkig gaat het al iets beter. we zouden eigenlijk gisteren nog voor mijn verjaardag naar rotterdam gaan voor een concert, maar ik voelde me zo rot dat we niet zijn kunnen gaan. ik baaaaalde!

    verder is alles goed op de uni! over twee weken weer 2 tentamens, en dan zit ik praktisch op de helft. Heb een stage kunnen regelen voor juli volgend jaar bij de gemeente en daar heb ik heel veel zin in. maar toch grote kans dat we naar de randstad vertrekken omdat daar veel meer werk te vinden is.

    Meisje ik mail je heel gauw weer! Have fun in Hawai!

    dikke kus en veel liefs!

    xxx Rianne


  • 02 December 2009 - 16:06

    Michelle:

    Aloha ahiahi :D

    Wat zijn je verhalen ongelofelijk leuk.
    En wat klinkt dit gedeelte super! Volgens mij bevalt Hawaii je echt goed. Geniet maar lekker van het zonnige weer, hier in nederland is het maar koud...brrr.

    Ik vind het overigens echt knap dat je dit allemaal op eigen houtje doet! ;) Mich is trots op je, haha! :D
    Ik ga je zo weer eens kleine update mailen.

    We missen je hier trouwens wel echt, ik heb vannacht zelfs over je gedroomd haha! :D
    Heel veel liefs,
    And enjoy! xxx

  • 04 December 2009 - 00:06

    Nadine:

    Heey shari,

    Ik loop steeds een beetje achter de feiten aan, maar het gaat ook zo snel allemaal...

    Wat een te gek verhaal. Een echte wereldreiziger, maar dat wisten we al he.

    Overigens, ik lees bijna niets over mooie/leuke/knappe.... en waar blijven die foto's, haha.

    Have fun, geniet van de zon en ik ben benieuwd naar je volgende berichtje!

  • 06 December 2009 - 13:07

    Anneliek:

    Meis!

    De verhalen klinken echt geweldig! zou zo graag met je willen ruilen!
    Jammer dat de internetverbinding in je studio skype niet aan kan...en dat het tijdsverschil zo groot is want heb je nog zoveel te vertellen en te vragen haha.. maar dat ga ik zo meteen wel eens in een mail zetten!
    Nog heel veel plezier en tot snel!!

    Kusss(k)(l) anneliek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York & Hawaii

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2010

Hula, Hawai'i State Capitol & Iolani palace

19 Januari 2010

C2, Koko Head & Surfin'

11 Januari 2010

Beach, beach, beach

04 Januari 2010

Kauai, Maui, Oahu & Hau'oli Makahiki Hou

29 December 2009

Oahu & Big Island
Shari

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 12521

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2009 - 01 Februari 2010

New York & Hawaii

Landen bezocht: