Beach, beach, beach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu Beach, beach, beach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu

Beach, beach, beach

Door: Shari

Blijf op de hoogte en volg Shari

11 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandagochtend ging de wekker al vroeg af. Vervolgens zijn we gaan ontbijten. Mijn spullen moest ik meenemen naar de eetzaal aangezien ik van daar uit richting school moest vertrekken. Om 08.00 uur was het tijd om richting school te lopen. Ik had gelukkig nog tijd genoeg om even naar mijn kamer te gaan en mijn spullen daar neer te zetten. Aangezien ik mijn rooster voor deze week niet wist, moest ik deze eerst nog gaan ophalen. Omdat het in de Verenigde Staten gebruikelijk is om 3 weken kerstvakantie te hebben geldt dit ook voor de studenten van onze school die een heel jaar blijven. De klassen zijn daardoor kleiner, waardoor enkele niveau’s samengevoegd worden. In mijn level ben ik de enige en deze week had ik lessen met de studenten van level 6. Je merkt meteen dat het niveau een stuk lager is, maar gelukkig was de leraar leuk en zaten enkele van de mensen waar ik mee om ga in dit level. De eerste les was iLab. Hier kregen we de opdracht om informatie te zoeken over dialecten en accenten in jouw eigen land en hierover moest je tijdens General English de les erna dan een korte presentatie houden. Een leuk weetje: de Nederlandse taal wordt aangeduid met Dutch Dutch het Limburgse dialect met Limburgish en het Limburgse accent met Limburgish Dutch. Tijdens General English moest ik eerder weg aangezien ik mijn ouders naar het vliegveld wilde brengen. Ik ben toen terug naar het hotel gelopen waar we een taxi naar de luchthaven genomen hebben. Daar aangekomen hebben we ingechecked en zijn we bij Starbucks nog even wat gaan drinken. Daarna was het tijd om afscheid te nemen.
Nadat mijn ouders door de security check waren ben ik naar de bushalte gelopen om de bus terug naar Waikiki te nemen. Tijdens de busrit heb ik mijn huiswerk voor de volgende dag gemaakt. In de middag ben ik nog even naar het strand geweest en later in de avond heb ik gegeten. Later op de avond kreeg ik een telefoontje van mijn ouders dat ze in Los Angeles waren aangekomen.

Dinsdagochtend had ik weer les. We hadden een dubbele les General English. Hier hebben we allerlei oefeningen gedaan. De volgende een laatste les van die dag was een SPIN class. Aangezien tijdens deze vakantieweken een ander rooster geldt, vallen mijn SPIN classes op hetzelfde moment. Daarom had Craig mij ingedeeld bij Pronunciation. Dit is echter een SPIN class voor de lagere levels en toen Murray dit hoorde is hij gaan regelen dat ik in een andere SPIN terecht kon. Nu had ik Conversation. Deze SPIN class had ik ook in New York, voor welgeteld een week omdat dit mij totaal niet beviel. Maar ik moet zeggen dat het hier heel anders was. We moesten allemaal een waargebeurd verhaal (eigen ervaring) vertellen en dit aandikken. De andere studenten moesten dan raden wat verzonnen was. Ik had het verhaal van de zomervakantie in 2005 verteld. Het enige dat ik had aangedikt was dat het hele dak van het huis gevlogen was, maar niemand geloofde het verhaal over de horrorvlucht en de orkaan en ze dachten dus dat alles verzonnen was.
In de middag had de school een activiteit geregeld waar je je voor kon inschrijven. We zijn naar Punchbowl Military Cemetary geweest. Dit is een kerkhof voor Hawaiiaanse militairen die tijdens een oorlog zijn omgekomen. Het bijzondere eraan is dat dit in de kom van de krater van een vulkaan (Punchbowl) gesitueerd is. Tevens waren er geen grafstenen te zien. Er was alleen een kleine plaquette bij ieder graf. Vanaf de rand van deze krater had je een mooi uitzicht over Honolulu.
Toen we weer terug bij de residentie waren ben ik even op bed gaan liggen want ik was nogal moe. In de avond heb ik gegeten en daarna heb ik nog wat gelezen en mijn huiswerk gemaakt. Van mijn ouders kreeg ik te horen dat de vlucht naar London vertraagd was en ze daardoor hun vlucht naar Dusseldorf zouden missen. Maar er was wel een latere vlucht geboekt.

Woensdagochtend had ik weer een dubbele les General English. Eerst gingen we het huiswerk doornemen en daarna hebben we een korte tekst gelezen over Language Learning in de Verenigde Staten. Vergeleken met andere landen leren Amerikanan relatief weinig vreemde talen op school en gedurende slechts korte tijd. Dit heeft tot gevolg dat slechts een enkele Amerikaan een andere taal vloeiend spreekt. Voor een groot deel is dit te wijten aan de geografische isolatie en het feit dat Engels een van de belangrijkste talen ter wereld is.
Vervolgens moesten we groepjes maken en met de medestudenten in je groepje een gesprek voeren aan de hand van verschillende vragen. De vragen hadden allemaal betrekking op Engels en andere talen en jouw eigen land.
Mijn laatste les die dag was conversation. Deze keer gingen we een bordspel doen. Elke keer als je op een vakje kwam waar je een kaartje moest pakken moest je een persoonlijke gebeurtenis vertellen over het onderwerp dat op het kaartje stond. Hiervoor kreeg je twee minuten. En de andere studenten moesten vragen stellen over jouw verhaal en op deze manier proberen te verhinderen dat je het hele verhaal kon vertellen in twee minuten.
In de middag zouden we eigenlijk naar Makapuu Beach gaan voor Whale watching, maar mijn ouders hadden gebeld dat de vlucht in London gecancelled was. In London konden ze geen vlucht boeken en moesten ze op de luchthaven blijven wachten tot de volgende dag. Aangezien ik over internet beschikte ben ik gaan kijken of ik de vlucht kon omboeken. Dit was echter niet mogelijk en dan bleef de enige optie om een UK of US nummer te bellen. Mijn ouders hadden al geprobeerd om naar dit UK nummer te bellen, maar dat was niet mogelijk met een NL telefoon. Aangezien ik een US telefoon heb kon ik dus wel het US nummer bellen. Dus dat ben ik ook gaan doen. Ik kreeg meteen te horen dat het 52 minuten zou duren voordat ik aan de beurt was. Toen heb ik maar opgehangen en ben beltegoed gaan kopen aangezien mijn beltegoed bijna op was. Toen ik terug kwam ben ik gaan bellen en heb ik me afgemeld voor de trip naar Makapuu Beach. Na iets meer dan 52 minuten was ik dan eindellijk aan de beurt. Na even praten heb ik twee plaatsen op de eerste vlucht voor de volgende dag kunnen regelen. Daarna heb ik mijn ouders meteen gebeld om dit door te geven en erna ben ik naar het strand gegaan. Toen de rest terug kwam van Makapuu Beach kreeg ik te horen dat ik niet veel gemist had, want de whales hadden ze niet gezien. Vervolgens ben ik gaan eten en daarna heb ik een film gehuurd. In de supermarkt staat een automaat en hier kun je de nieuwste films huren voor $1. Deze ben ik gaan kijken en tussendoor heb ik nog even mijn huiswerk gemaakt.

Donderdagochtend was de eerste les iLab. Hier gingen we starten met het nieuwe systeem. Aangezien ik in het lagere level was ingedeeld waren de oefeningen veel te gemakkelijk en was ik zo klaar met een unit. Na iLab hadden we General English. Hier hebben we het huiswerk besproken en verschillende oefeningen gemaakt. Hawaiiana was de laaste les van deze dag. Tijdens deze les hadden we een fieldtrip naar Fort DeRussy. Dit is een oud fort dat nu een oorlogsmuseum is. We hadden enkele vragen gekregen die we moesten beantwoorden. Nadat we dit gedaan hadden was het lesuur alweer voorbij en zijn we teruggelopen naar de school. In de middag zijn we met een hele groep naar het strand gegaan. Na het eten ben ik nog even op internet geweest.

Vrijdagochtend hadden we weer iLab. Tijdens deze les moesten we een brief schrijven over het leven in Hawaii, over de school en wat mensen wel en niet moeten meenemen. Zodra je klaar was met deze brief moest je deze uitprinten en dan moest je deze bespreken met de leraar. De volgende les was weer General English en hier hadden we een test. Hoewel ik eigenlijk niks aan deze toets had moest ik hem toch maken en ik was binnen 10 minuten klaar. Mijn resultaat was 100%. De volgende en tevens laatste les van de dag en de week was Hawaiiana. Hier werden we in groepjes verdeeld en ieder groepje moest informatie zoeken over een van de Polynesische eilanden. Het eiland van mijn groepje was Samoa. We vonden een heel handige internetsite waardoor we heel snel klaar waren met het zoeken van de informatie. Toen iedereen de benodigde informatie gevonden had, moesten we dit kort presenteren.
In de middag zijn we weer met een groep naar het strand geweest. Tegen de avond zijn we terug naar de residentie gelopen en daarna ben ik weer een film gaan huren. Deze keer kreeg ik korting en was de tweede film gratis. Vrijdag heb ik de eerste van beide films gekeken. Vandaag is mijn nieuwe kamergenootje aangekomen. Ze heet Hye Mi (op z’n Engels Hi me) en komt uit Korea. Later op de avond zijn we nog met een aantal mensen bij elkaar gekomen om wat te kletsen.

Op zaterdag heb ik eerst even uitgeslapen en daarna ben ik op internet geweest. Daarna ben ik de tweede film gaan kijken en vervolgens zijn we weer met z’n allen naar het strand gegaan. Deze keer zijn we wat vroeger terug naar de residentie gegaan omdat enkele mensen laat in de avond terug naar huis gingen. Daarna zijn we met z’n allen gaan eten. Het idee was om naar de Cheesecake Factory te gaan, maar er was, zoals altijd, een enorme wachtrij (55 minuten). Aangezien we niet genoeg tijd hadden om te wachten zijn we met z’n allen bij Panda, een chinees restaurant gaan eten. Toen we terug kwamen hebben we afscheid genomen van degenen die vertrokken en daarna zijn we eerst naar Victoria’s en daarna de kamer van Joaquin gegaan.

Zondag kon ik weer uitslapen en vervolgens ben ik in de middag naar de Ala Moana Mall gegaan. Daar zou ik de rest treffen. Uiteindelijk liep iedereen elkaar steeds mis en kwamen we elkaar tegen bij de bushalte waar we de bus terug naar Waikiki namen. We hebben wat gegeten en daarna ben ik met Victoria boodschappen gaan doen. Toen we terug waren zijn we met een paar mensen nog gaan kletsen.

  • 12 Januari 2010 - 21:02

    Carola:

    Hoi shari uit je verslagen blijkt wel dat je het naar je zin hebt.
    gelukkig zijn pap en mam goed thuis gekomen na enige vertraging.
    ze zijn vrijdag hier geweest vanwege de verjaardag van marcel.
    was alleen wat laat,maar je kent het gezegde,hoe later de avond.......
    hier gaat alles zijn gangetje feestdagen zijn weer voorbij,was wel gezellig allemaal.hoop dat je nog geniet van alles want je thuiskomst komt met rasse schrede nabij.ben ook weer blij als je thuis bent.
    xxxjes en een dikke knuffel,de kortisjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York & Hawaii

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2010

Hula, Hawai'i State Capitol & Iolani palace

19 Januari 2010

C2, Koko Head & Surfin'

11 Januari 2010

Beach, beach, beach

04 Januari 2010

Kauai, Maui, Oahu & Hau'oli Makahiki Hou

29 December 2009

Oahu & Big Island
Shari

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 12526

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2009 - 01 Februari 2010

New York & Hawaii

Landen bezocht: