Kauai, Maui, Oahu & Hau'oli Makahiki Hou - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu Kauai, Maui, Oahu & Hau'oli Makahiki Hou - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu

Kauai, Maui, Oahu & Hau'oli Makahiki Hou

Door: Shari

Blijf op de hoogte en volg Shari

04 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Laat in de middag op maandag 28 december vertrokken we vanuit het hotel in Waikolua, Big Island naar het vliegveld in Kona. Nadat we de auto hadden ingeleverd werden we naar de luchthaven gebracht. Hier werden we ingechecked en gingen we door de security. Vervolgens kwamen we op een binnenplaats terecht waar de gates en enkele winkeltjes waren. Dit is de luchthaven die het meest ‘open’ is.
Na een tussenstop in Honolulu (dat ligt halverwege) gingen we naar Lihue, Kauai. Daar aangekomen hebben we de huurauto opgehaald en zijn we naar het hotel gereden. Nadat we onze spullen naar de kamer gebracht hadden zijn we gaan eten en hebben we rondgelopen in het resort.

Op dinsdag zijn we na het ontbijt vertrokken langs de kust richting het noorden. Onderweg zijn we gestopt bij de beroemde vuurtoren van Kauai, de rijstvelden, grotten en verschillende beaches. Ook kwamen we door het authentieke plaatsje Hanalei. Uiteindelijk is deze highway doodlopend. Hier ligt namelijk een onbegaanbare bergketen. We zijn dezelfde weg terug gereden en daarna richting de Wailua Falls gegaan. Na de zonsondergang zijn we gaan eten en hebben we nog even gewinkeld. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en hebben we nog wat gedronken in de bar.

Woensdag was de laatste dag in Kauai. In de ochtend zijn we eerst nog naar twee watervallen gegaan en daarna zijn we langs de kust richting het zuid-oosten gereden. Onderweg zijn we gestopt bij het bekende Poipu beach en de spouting horn. Het laatste is een gat in het gesteente aan de kust, waardoor het zeewater (door de golven) naar boven spuit. Ons uiteindelijke doel was Waimea Canyon. Deze canyon wordt ook wel de Grand Canyon van de Pacific genoemd. We zijn van uitzichtspunt naar uitzichtspunt, enz. gereden en het was echt de moeite waard.
In de avond zijn we weer heerlijk gaan uiteten en daarna was het tijd om de koffers weer in te pakken.

Donderdagochtend, oudjaarsdag, vertrok het vliegtuig in alle vroegte naar Kahului, Maui. Niet veel later kwamen we daar aan en zijn we zuidwaarts richting het hotel gereden. Nadat we hadden ingechecked zijn we nog een paar mile verder gereden richting het zuiden totdat we niet meer verder konden. Nadat we weer terug waren in Wailea zijn we gaan lunchen en vervolgens zijn we weer even gaan shoppen.
In de avond zijn we gaan uiteten en daarna ben ik op de kamer mijn favoriete Amerikaandse tv-zender gaan kijken. Om twaalf uur was in de zee bij het hotel vuurwerk voor New Year.

Hau’oli Makahiki Hou = Gelukkig Nieuwjaar

Vrijdagochtend zaten we alweer vroeg aan het ontbijt, aangezien we van plan waren de beroemde Road to Hana te rijden. Deze weg kent meer dan 600 bochten en 48 eenbaansbruggen. Na het ontbijt zijn we direct vertrokken en na ongeveer een half uur kwamen we bij het eerste belangrijke punt: ho’okipa beach. Dit is een van de mooiste stranden in Maui. Vervolgens zijn we gestopt voor een hike naar de Twin Falls. Na een half uurtje lopen en klimmen kwamen we daar aan. Door het water ben ik naar de Falls toegelopen en ben ik zelfs achter de falls geweest.
Erna hebben we de weg vervolgd en zijn we nog bij enkele watervallen en uitzichtsputen gestopt. De natuur onderweg was prachtig, maar Hana viel tegen. We zijn daar niet lang gebleven aangezien we dezelfde weg terug moesten rijden.
Tegen de avond kwamen we weer in Kahului aan waar we ook gegeten hebben en daarna zijn we richting Wailea gegaan.

Op zaterdagochtend was het tijd om weer terug te vliegen naar Honolulu, Oahu. Na een korte vlucht kwamen we weer vroeg in de ochtend aan op HNL. We hebben de shuttle naar het hotel in Waikiki genomen. We hadden geluk, want onze kamer was al klaar.
In het hotel hebben we weer even een deel van mijn kleding gewassen en ondertussen zijn we naar het strand gegaan. Aan het einde van de middag hebben we boodschappen gedaan en deze naar mijn kamer gebracht en vervolgens zijn we naar de Ala Moana Mall gegaan. Daar zijn we gebleven tot iets voor 22.00 uur (dan sluiten de winkels pas).

Zondag was voor mijn ouders de laatste dag in Hawaii. In de ochtend hebben we ontbeten en in de middag zijn we naar het strand gegaan. Daarna zijn we mijn spullen naar mijn suite gaan brengen en enkele andere spullen gaan ophalen. ‘s Avonds hebben we gegeten en daarna hebben we nog door Waikiki gelopen. In Waikiki zijn de winkels zelfs op zondag nog tot heel laat open.
Terug in het hotel heb ik de laatste spulletjes bij elkaar gezocht, want na het ontbijt op maandag moet ik weer naar school.