C2, Koko Head & Surfin' - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu C2, Koko Head & Surfin' - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shari Meuser - WaarBenJij.nu

C2, Koko Head & Surfin'

Door: Shari

Blijf op de hoogte en volg Shari

19 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

‘s Maandags begon ook voor de studenten die een heel jaar blijven de school weer. Ik zou dus niet meer alleen in de klas zijn. Daarnaast ging EF over op een ander systeem. Het volgt meer de Europeese lijnen en nu ben ik ingedeeld in Upper Advanced oftewel C2, wat het hoogste level is. Aangezien op dinsdag enkele nieuwe studenten in onze klas zouden komen zijn we nog niet gestart in het nieuwe boek, maar hebben we gepraat over onze vakanties en een debat gehouden over de Amerikaanse regelgeving met betrekking tot autorijden en drinken in vergelijking tot Europa (Noorwegen & Nederland).
Na General English stond Culture Series op het programma. Deze keer werden we in groepjes ingedeeld en kregen we steeds andere vragen over verschillende landen voorgelegd. Deze moesten we dan beantwoorden (true / false) en aan het eind moesten de studenten die uit dat land kwamen de juiste antwoorden geven. Hoewel ik de enige ben die uit Nederland kom, waren er toch 3 vragen over ons land.
Holland is another name for the Netherlands (99% denkt dat dit klopt)
Amsterdam is the capital of the Netherlands (Iedereen weet dit)
The Netherlands have been ruled by the Romans, Franken, the Spanish and the French (klopt, maar dat wist niemand)
Nadat de lessen voorbij waren ben ik met Victoria nog even naar een winkeltje vlakbij de residentie geweest en hebben we beide een t-shirt gekocht. Daarna ben ik terug naar de Ala Moana Mall geweest om de (beschadigde) sjaal om te ruilen die ik op zondag gekocht had. Toen ik terug was in op mijn kamer ben ik even op bed gaan liggen en in slaap gevallen. Ik werd wakker toen het tijd was om wat te gaan eten. Daarna hebben we nog even in de lobby gezeten en heb ik een film gekeken.

Dinsdagochtend heb ik eerst uitgeslapen en vervolgens ben ik naar school gegaan om mijn SPIN class te veranderen. Ik moest even wachten omdat degene die ik hierover moest spreken een test aan het afnemen was. Uiteindelijk kon ik vragen of ik mijn SPIN kon veranderen van Movies & TV naar Conversation en toen kreeg ik te horen dat die klas eigenlijk vol zat. Maar hij zou even overleggen met de leraar of die het een probleem vond om mij in de klas te hebben. Dat zou ik op woensdag te horen krijgen. Dinsdag was al een les Conversation dus die zou ik dan missen.
We zijn aan het eind van de ochtend nog met een groepje naar het strand gegaan en in de middag had ik 2 lesuren General English. Vanaf nu zijn we met 5 studenten. Ze komen allemaal uit Scandinavie (Jorun uit Noorwegen en Camilla, Sune & Tobias uit Denemarken) behalve ik. We zijn begonnen met de nieuwe lesmethode. In dit level doen we alleen projecten. Het project waar we nu mee begonnen zijn is Hurricanes. Deze komen ook in Hawaii voor, maar zijn relatief zeldzaam.
Na de les ben ik gaan eten en daarna hebben we met een paar mensen gekletst.

Op woensdag had ik in de ochtend les. De eerste les was iLab, die we nu gebruiken om informatie te zoeken voor het project. General English was de tweede les en tijdens deze les hebben we de vorderingen van het project besproken. Na deze les had ik een tussenuur en vervolgens zou ik Conversation hebben. In de tussentijd ben ik even naar mijn kamer gegaan om wat te eten. Bij conversation hadden we het over stereotypes. Iedereen moest een aantal stereotypes opschrijven over zijn of haar land. Vervolgens gingen we dan kijken of de andere studenten het er mee eens waren. En weer bleek dat iedereen denkt dat we op klompen lopen en altijd fietsen, er alleen tulpen groeien, er overal windmolens te vinden zijn en we de hele dag drugs gebruiken en naar de wallen gaan. Stel je voor..
Direct na de les gingen we met een groepje naar Koko Head voor een hike. Koko Head is een van de vulkanen die Oahu hebben gevormd. Ik moet zeggen dat ik de hike wel had onderschat. Het was best zwaar, maar het uitzicht vanaf de top was de geweldig. Op de top hebben we even gezeten en foto’s gemaakt en daarna zijn we weer terug naar beneden gegaan. Toen we uiteindelijk bij de bushalte aankwamen bleek dat we de laatste bus gemist hadden. We moesten naar de volgende bushalte lopen, waar een andere bus zou komen. Daar aangekomen moesten we een half uur wachten voordat de bus kwam. We moesten overstappen op een andere bus, maar die reed net weg toen de bus bij die halte aan kwam. Toen zijn we verder gereden tot een ander tranfser point. Hier moesten we ook weer lang wachten maar uiteindelijk kwam de bus en konden we terug naar Waikiki. Daar aangekomen zijn we even gaan douchen en daarna hadden we afgesproken om te gaan uiteten bij de Cheesecake Factory.

Donderdagochtend had ik vrij en zijn we weer naar het strand geweest. In de middag hadden we eerst Hawaiiana en daarna iLab en General English. Tijdens Hawaiiana moesten we een presentatie voorbereiden over een van de Hawaiiaanse eilanden. Het eiland waar ik een presentatie over moest houden was Niihau. Dit is een eiland waar heel weinig over bekend is aangezien je er niet heen kunt. Er wonen alleen Hawaiianen en ze leven zonder auto’s, telefoons, elektriciteit en stromend water.
Tijdens iLab kregen we te horen dat we een artikel moesten schrijven voor de newsletter van de school. Jorun en ik gingen een interview houden met twee leden van de staff. Daar zijn we het hele uur mee bezig geweest. Tijdens General English hebben we gediscussieerd over de newsletter en wat we konden doen om deze te verbeteren.
Toen de laatste les voorbij was, was het alweer 17.20 uur en ben ik gaan koken. Na het eten ben ik nog even online geweest en heb ik huiswerk gemaakt.

Vrijdagochtend hadden we General English en iLab. We hebben tijdens deze uren weer gewerkt aan ons project. Na de lessen had ik een tussenuur en ben ik even wat gaan eten. Vervolgens hadden we Hawaiiana, waar we moesten presenteren.
Later in de middag ben ik naar de Kahala Mall geweest en daarna ben ik boodschappen gaan doen bij Safeway. Toen ik terug was heb ik gegeten, ben ik op internet geweest en daarna zijn we met z’n allen bij elkaar gekomen.

Zaterdag gingen we surfen! Samen met Joaquin en Victoria zijn we naar het strand gegaan en hebben we surfboards gehuurd voor twee uur. Toen we terug kwamen van het surfen zijn we op het strand gaan liggen en hebben we wat gegeten. Daarna zijn we terug naar de residentie gegaan, want Victoria moest de laatste dingen inpakken voordat ze in de avond terug naar huis ging. We hebben nog even foto’s uitgewisseld en daarna ben ik boodschappen gaan doen. Na het eten zijn we naar Victoria’s kamer gegaan totdat ze werd uitgechecked en daarna hebben we afscheid genomen. Zaterdag over 2 weken ben ik zelf aan de beurt, en dat is wel een raar idee.

Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en daarna ben ik naar de Ala Moana Mall gegaan. Daar heb ik nog een aantal dingen gekocht die ik zeker wilde kopen voordat ik terug naar huis ga. Eenmaal terug heb ik een serie gekeken en daarna ben ik gaan eten bij de Panda Express. Daarna zijn we nog even naar het strand gegaan om foto’s te maken van Waikiki in het donker en zijn we nog met een groepje naar iemands kamer gegaan.

  • 21 Januari 2010 - 20:56

    Nadine:

    Heey Shari,

    Bijna weer naar huis. Dat zal wel een raar idee zijn indd. Ik waarschuw je, het is hier koud-koud-koud. Dus ga zoveel mogelijk op het strand liggen en surfen want voor je het weet ben je weer terug.

    Geniet ze nog,

    xDine

  • 25 Januari 2010 - 15:21

    Carola:

    hoi shari zo te lezen heb je het reuze naar je zin,en ja nog even en je komt ook weer naar huis dan zit het er voor jou ook op.ik hoop dat je nog veel plezier hebt,maar ik ben ook weer blij als je naar huis komt.geniet er nog maar van zolang als je kunt.ge xxx en een dikke knuffel, de kortisjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York & Hawaii

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2010

Hula, Hawai'i State Capitol & Iolani palace

19 Januari 2010

C2, Koko Head & Surfin'

11 Januari 2010

Beach, beach, beach

04 Januari 2010

Kauai, Maui, Oahu & Hau'oli Makahiki Hou

29 December 2009

Oahu & Big Island
Shari

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 12530

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2009 - 01 Februari 2010

New York & Hawaii

Landen bezocht: